Dla Wspólnot
Obowiązki w ramach zarządu · Obowiązki techniczne
· Obowiązki finansowo-księgowe
Profesjonalne Zarządzanie
Oferujemy kompleksowe zarządzanie nieruchomościami należącymi do wspólnot mieszkaniowych.
OBOWIĄZKI W RAMACH ZARZĄDU
- reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed innymi organami administracji, a także w stosunkach między właścicielami lokali;
- dokonywanie rejestracji wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy);
- zawieranie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz, podgrzew wody) oraz na ubezpieczenie budynku;
- przygotowanie i zawieranie umów na usługi (konserwacja, sprzątanie, przeglądy techniczne, nadzory, remonty);
- regulowanie należności wspólnoty z rachunku bankowego;
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty;
- kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację, utrzymanie porządku i czystości budynku oraz terenów zielonych;
- nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego;
- sporządzanie regulaminów i uchwał wspólnoty;
- wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości;
- prowadzenie ewidencji lokali i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali;
- przygotowywanie raportów dla Zarządu wspólnoty;
- wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali;
- prowadzenie innych bieżących spraw związanych z nieruchomością.
OBOWIĄZKI FINANSOWO-KSIĘGOWE
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji wspólnoty mieszkaniowej zgodnej z art. 22 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali;
- dokonywanie operacji finansowych wspólnoty poprzez rachunek bankowy;
- windykacja należnych od właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
- sporządzanie w imieniu wspólnoty deklaracji podatkowych oraz wszelkich rozliczeń dotyczących ubezpieczeń społecznych;
- przygotowywanie rocznych projektów planu finansowo-gospodarczego;
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej obejmujących:
a) zestawienie obrotów i sald kont księgi rachunkowej wspólnoty;
b) zestawienie otrzymanych faktur z podziałem na poszczególne składniki kosztowe;
c) zestawienie nadpłat i zaległości właścicieli lokali;
d) zestawienie należności i zobowiązań kontrahentów;
e) kartoteki właścicieli lokali; - sporządzanie rocznych rozliczeń dostawy mediów;
- internetowy dostęp do indywidualnych kont właścicieli lokali, gdzie można 24h na dobę sprawdzić naliczenia i wpłaty.
OBOWIĄZKI TECHNICZNe
- prowadzenie dokumentacji technicznej, w tym Książki Obiektu Budowlanego (KOB), zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;
Administratorem powyższych danych osobowych jest LOQM z siedzibą w Grójcu przy ul. Olimpijska 7/2a. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Więcej o polityce prywatności przeczytasz tutaj.
Zapraszamy do kontaktu z nami
+48 608 33 55 78
biuro@loqm.com.pl
ul. Olimpijska 7/2a,
05-600 Grójec
Dane firmy
LOQM
Zarządzanie Nieruchomościami
Monika Jewiarz
NIP: 5961486704
REGON: 368701335