Dla Wspólnot

Obowiązki w ramach zarządu · Obowiązki techniczne
· Obowiązki finansowo-księgowe

Profesjonalne Zarządzanie

Oferujemy kompleksowe zarządzanie nieruchomościami należącymi do wspólnot mieszkaniowych.

OBOWIĄZKI W RAMACH ZARZĄDU

  • reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed innymi organami administracji, a także w stosunkach między właścicielami lokali;
  • dokonywanie rejestracji wspólnoty (REGON, NIP, rachunek bankowy);
  • zawieranie umów na dostawy mediów (woda, prąd, gaz, podgrzew wody) oraz na ubezpieczenie budynku;
  • przygotowanie i zawieranie umów na usługi (konserwacja, sprzątanie, przeglądy techniczne, nadzory, remonty);
  • regulowanie należności wspólnoty z rachunku bankowego;
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty;
  • kontrola i nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację, utrzymanie porządku i czystości budynku oraz terenów zielonych;
  • nadzór nad terminowym zlecaniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego;
  • sporządzanie regulaminów i uchwał wspólnoty;
  • wykonywanie podjętych uchwał przez właścicieli nieruchomości;
  • prowadzenie ewidencji lokali i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali;
  • przygotowywanie raportów dla Zarządu wspólnoty;
  • wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali;
  • prowadzenie innych bieżących spraw związanych z nieruchomością.

OBOWIĄZKI FINANSOWO-KSIĘGOWE

  • prowadzenie pozaksięgowej ewidencji wspólnoty mieszkaniowej zgodnej z art. 22 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali;
  • dokonywanie operacji finansowych wspólnoty poprzez rachunek bankowy;
  • windykacja należnych od właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
  • sporządzanie w imieniu wspólnoty deklaracji podatkowych oraz wszelkich rozliczeń dotyczących ubezpieczeń społecznych;
  • przygotowywanie rocznych projektów planu finansowo-gospodarczego;
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej obejmujących:
    a) zestawienie obrotów i sald kont księgi rachunkowej wspólnoty;
    b) zestawienie otrzymanych faktur z podziałem na poszczególne składniki kosztowe;
    c) zestawienie nadpłat i zaległości właścicieli lokali;
    d) zestawienie należności i zobowiązań kontrahentów;
    e) kartoteki właścicieli lokali;
  • sporządzanie rocznych rozliczeń dostawy mediów;
  • internetowy dostęp do indywidualnych kont właścicieli lokali, gdzie można 24h na dobę sprawdzić naliczenia i wpłaty.

OBOWIĄZKI TECHNICZNe

  • prowadzenie dokumentacji technicznej, w tym Książki Obiektu Budowlanego (KOB), zgodnie z wymogami Prawa Budowlanego;
  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
  • zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku;

Administratorem powyższych danych osobowych jest LOQM z siedzibą w Grójcu przy ul. Olimpijska 7/2a. Dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Więcej o polityce prywatności przeczytasz tutaj.

Zapraszamy do kontaktu z nami

+48 608 33 55 78

biuro@loqm.com.pl

 

ul. Olimpijska 7/2a,
05-600 Grójec

Dane firmy

LOQM
Zarządzanie Nieruchomościami
Monika Jewiarz

NIP: 5961486704
REGON: 368701335